۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

The CANDLE POWER , قدرت شمع , Le POUVOIR De BOUGIE

par Kourosh Garegani, lundi 11 avril 2011, 16:25
 
تک و تنها به سیاهی در جویبار کوهپایه ها می غلتیدم
که ناگهان به آذرخشی آسمانی مشتعل گشتم
و به روشنائی پدیدار آمدم و خود را به آتش یافتم
از آن لحظه به بعد خویش را در گودالها و پیاله ها سنگی جم دیدم

دیگر سیاه نمی بودم و نمی غلتیدم
زیرا بروشنای مشعشع گشته بودم و میدرخشیدم
روزی از روزهای روزگار مرا یافتند و آمدند به استقبالم
و با خیره گی شگفت آوری خیر مقدم میگفتندم

و آنها مرا در مکانی که غار میگفتند سُکنا دادنم
و با سپری شدن زمان خود خویش را بهتر میشناختم
باری از غار نشینی تا شهر نشینی سفرها کرده ام
تا اینکه روزی مرا به صومعه و دیری و کنشتی و کلیسای و مسجدی بردندم

آنجا آموختم که من برای چه بوجود آمدم
آری روغن هستم و پی ام را به سوختن بسته اند
قرنها و دوره های متمادیست که به سوختن مشغولم
بنام پی میسوزم به اسم شمع میسوزم به نشان چراغ میسوزم

تا دیگران بسازند و ساخته گردند من میسوزم
حال میدانم که قبلاً خام می بودم و می غلتیدم
و بعد پخته گشتم و میدرخشیدم
و تا سفر سوختن ام آمد شمع هر کُنج و بارگاه شدم

آری من برای سوختن آمدم و تو برای ساختن
پس بی درنگ بسوزانیدم
تا با یکدیگر ساخته و پرداخته شویم
چون من برای سوختن آمدم

پس بی درنگ بسوزانیدم
چون تو برای ساختن و ساخته شدن آمده ای
پس بی درنگ بسوزانیدم
تا سوخته شوم

پس بدانید
تا سوختن هست
ساخته شوید
پس بی درنگ بسوزانیدم

کوچک شما سفیر کلام سافر بابا
کوروُش گره گانی بروکسل ٪ بلژیک
A.P.P. KourOsh Garegani
Brussels Capital
Royaume De Belgique

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر