۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

The Fire Feast Day , چهار شنبه سوری مبارک باد , La Fete Du Feu

par Kourosh Garegani, mercredi 16 mars 2011, 16:15
 
چین چهار چالاک چابک سوار
شین شنبه شهنشاه شکور

سین سوریگلگون سرخ گلنار
میم مبارک باد بر هر ایرونی

مهر آتش بخواندم و بدیدم رویش پری
دعوت ام بنمود که ای ا ُنس مهتری

بخوان بر من شعله ساز و شعله سوز کلام روشنی
باشد که من هم گردم هم چو تو حبیب ایزدگری

گفتمش می خوانم بنام او نامی نام آور دلبری
که همان اوست آفرینندهء مهربانتری

بالاحال بزبان آمدم به آن لسان ایزد گویا گری
زردی من ز روی تو سرخی تو ز روی من

آتش ام گفت هان این چه کلام است که تو گوئی
پیکرم را می رقصاند به هر سوئی و دری

گفتمش اوست خدائی که میراند بزبانم سینی کلام دلآوری
و تورا میوزاند به نیت هفت سوئی و دری

آتش ام گفت که من هیچ ندانم زین نیّتها چه گوئی
گفتمش پروردگار نور و هور و پور و سور و جور صدای

همانا اوست دانا که بیاموزدم ز تو زین اسرار ماءوری
آتش ام گفت نیز بیاموزم زین اسرار ای که تو معلمی

گفتمش بنام خداوند رب الارباب بیآموزم تو را آری
گفتم خلقت تو ای آتش به هفت  گُل دسته است که شعله گری

و زین نیتهاست که باور ها به اعتقاد و اعتقادها به یقین
و یقین به ایمان و ایمان به عمل آید به نیکی

و این نیکی هاست که
روابط را متصل میکند به یکی ها یکی

اوّل
سوی و دری
که طلب جهانم را داد خداوند یکتاء در ستایش و زیبائی

دوّم
سوی و دری
که عشق را بیاموزم در آغوش زنی
و یک اختیار کنم چون اوست جفت ام در حیات و بقائی

سوّم
سوی و دری
که غنی را به استغناست
و هر گناهی را آهنگیست ناهنجار به کیفر و جزائی

چهارّم
سوی و دری
که ز برده داری بپرهیز و بردگان را به آزاد در معرفت ز بیگاری

پنجّم
سوی و دری
که دین و دولت خویش را به انتخاب کُن توحید و رستگاری

ششّم
سوی و دری
که مال و منال و ثروت محدود در حیرت کُن و خود داری

هفتّم
سوی و دری
که مردم جهان
در تعاون و خدمت و بهبودی با هم برابرند همچون دیگران و فنای

حال که بشنیدی این رمُوز روشنایی
تو نیز گرم کُن آغوش کُنج دل هر
خیمه و خانه و کاشانه و کاخ و قصر هر انسان را ز ویرانی

کوچک شما سفیر کلام سافر بابا
کوروُش گره گانی بروکسل ٪ بلژیک
A.P.P. KourOsh Garegani
Brussels Capital
Royaume De Belgique

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر